PRESSMEDDELANDE - 27 Nov 2015

Flyg billigt på julshopping i december

Har du inte köpt alla julklappar ännu? Ingen orsak till panik. Även om det snart är första december så finns det fortfarande billiga flygbiljetter till en mängd olika shoppingdestinationer i Europa innan julafton. Det visar en prischeck gjord av travelmarket.se.

Bland de billiga priserna står bland annat flygresor till Köpenhamn ut, vart man kan resa för under 100 kronor från Stockholm. Ett annat billigt resmål är London: flygresor från Göteborg, Stockholm och Köpenhamn i december kan du få för under 200 kronor.

Andra städer som kan nämnas är Berlin med avresa från Stockholm, Rom från Köpenhamn och Amsterdam från Göteborg. Kombinera julshoppingen med en storstadssemester och ta en paus från julstressen och kom hem igen utvilad!

Vill du resa lite längre bort och kanske ge julshoppingresan som en tidig julklapp, så kan du hitta flygbiljetter till New York för under 3 500 kronor t/r från alla flygplatser som ingår i undersökningen gjord av resesökmotorn travelmarket.se. New York är den ultimata julshoppingdestinationen och även om dollarn ligger på en hög kurs så ligger priserna på varorna ändå på en lägre nivå än i Sverige.

Utvalda priser till populära julstäder

Priserna är hittade på resesökmotorn travelmarket.se, som jämför
priser på flygbiljetter från mer än 800 resebyråer och flygbolag.

”Det är helt fantastiskt att man kan resa till några av Europas mest populära storstäder för så få pengar. Det öppnar dörren för att kunna köpa exklusiva julklappar utomlands som man kanske inte har möjlighet för att göra i Sverige, samtidigt som det ger en möjlighet för att ge bort en resa som tidig julklapp. Resan kanske till och med tjänar in sig med tanke på de besparingar man kan göra på att köpa julklapparna utomlands”, säger Ole Stouby, VD för resesökmotorn travelmarket.se.