PRESSMEDDELANDE - 29 Dec 2017

Lägsta flygpriserna till USA någonsin

Det finns alla orsaker att vara glad om du vill besöka både östra och västra USA. Flygpriserna till USA och Los Angeles är de lägsta någonsin och experter tror på ytterligare prisfall. Det visar en priskoll gjord av Svenskt flygprisindex.

Flygbiljetter till New York från 2 118 kr t/r
Svenskt flygprisindex, som utges av av prisjämförelsesajten travelmarket.se, har sedan 2010 kontrollerat priserna på flygresor var fjärde vecka, men aldrig förr har priserna på flygbiljetter från Sverige till USA varit på en så låg nivå som nu. Det billigaste priset som någonsin hittats i indexets historia har precis mätts till 2 118 kr för en returbiljett till New York från Stockholm inklusive skatter och avgifter. Men prisnivån från Göteborg faller också. Sedan 2010 har genomsnittspriserna på flygbiljetter till USA från svenska flygplatser fallit med 43 % från Stockholm och 38 % från Göteborg. I den senaste utgåvan av Svensk flygprisindex har bland annat följande priser hittats:
* Stockholm - New York t/r - 2 118 kr (Norwegian)
* Göteborg - Los Angeles t/r - 2 791 kr (Finnair / British Airways)

Flygpriserna blir ännu billigare
"Vi har under det senaste halvåret sett en stabilisering av flygpriserna i vår priskoll. Nu ser vi en utveckling där priserna igen faller och denna gång till en rekordlåg nivå. Jag spår att priserna kommer att falla ännu mer. Det beror på att de traditionella flygbolagen nu också börjar följa samma koncept på interkontinentala destinationer som lågprisbolagen; samma koncept som t.ex. Norwegian har kört med på europeiska flygresor de senaste åren. Det betyder att flygbiljetterna blir ännu billigare", säger vd Ole Stouby från prisjämförelsesajten travelmarket.se.

Se utvecklingen av biljettpriserna på Svenskt flygprisindex sida

FAKTA
Svenskt flygprisindex utkommer var fjärde vecka och publiceras av resesökmotorn travelmarket.se baserat på en översikt över de billigaste tur-retur-flygbiljetterna till de tio populäraste europeiska och interkontinentala destinationerna. Indexet har funnits sedan 2010.

Kontakta

Pressmeddelanden

Om du vill få pressmeddelanden från oss, vänligen skriv ett e-postmeddelande till info@travelmarket.com.

Då sätter vi dig på listan.
Hitta billiga resor till hela världen
Prisjämförelsesajten Travelmarket.se söker bland fler än 1000 hemsidor för att hitta de bästa och billigaste resorna till dig.